Se siitä lapsettomasta illasta/yöstä/aamusta/päivästä. Tulin kotiin illalla ja pojat telmivät olohuoneessa! Ilmeeni nähtyä hostisä selvitti ettei pojat halunnutkaan jäädä sinne mutta tyttö jäi. Noo siinä sitten pari tuntia huoneessani katsoin greyn anatomiaa kun kuulin tytön itkua alakerrasta. "Sillä on korvatulehdus" Great... Tänä aamuna hostisä sanoi että soitti illalla lääkärille ja lääkäri käski laittaa giniä korvaan. Ja tyttö oli salamana terve. Taikuutta!
Miltä nyt tuntuu? Hmm. Ei miltään. Toisaalta kaikelta. Toisaalta tunnemyrsky sisällä ja toisaalta seesteisen rauhallista. Tiistaina 3 kk takana ja 9 kk to go. Hostäiti puhu joku päivä jo siitä kuinka kamala päivä se on kun mun pitää lähteä. Ja yhdyn siihen kyllä täysin. Ei sellasta halua ees aatella vielä. Ja mulla on kaksi matkaa perheen kanssa keväälle tiedossa; Helmikuussa laskettelemaan ja Huhtikuussa johonkin lämpöiseen. Ahh. Niin ja tuolloin helmikuussa on vuoteni puoli väli. Kummallista...
Tällä hetkellä elän joulua! Joulumusa soi ja kirjoitan esseetä Joulusta. Ellei kukaan haluisi tehä mun esseetä?
Mutta kohta on joulu! :) jee !
Day 6: Your Favorite Quote
Taas iski vaikeeta.
“Nobody can be uncheered with a balloon” Winnie the Pooh ("Kukaan, jolla on ilmapallo, ei voi olla surullinen" Nalle Puh)
Totta, täysin totta, kunhan pidät mielen sopivan lapsenmielisenä läpi elämän (;
Olipa hyödyllinen postaus...
Löysin sun blogin tänään ja ihan innoissani olen selaillut sun postauksia. :) Nimittäin itsellänikin on haaveena lähteä au pairiksi, kunhan vaan saan opinnot päätettyä. Niin paljon en postauksia ehtinyt lukea, että olisin selvittänyt muutamat mieltäni askarruttavat kysymykset, joten päätin ottaa selville ne näin kommentilla. :)
VastaaPoistaEli:
-luin jostain, että au pairina ollessa kuuluu opiskella kyseisessä maassa. Mitä opiskellaan ja missä?
-minkä järjestön kautta lähdit au pairiksi ja kuinka kauan kesti ennen kuin tiesit mihin perheeseen pääset?
-millainen hostperhe sulla on? (minkä ikäisiä lapset ovat?) ja kuinka paljon sait vaikuttaa itse perheen valintaan / saitko ollenkaan?
-mikä on vaikeinta au pairina ollessa?
-entä helpointa?
-kuinka paljon sulla on vapaa-aikaa päivittäin/viikoittain?
-oletko saanut sieltä ystäviä paljon?
-ovatko ystäväsi muita au paireja vai paikallisia?
-entä kuinka paljon sait vaikuttaa siihen, minne päin jenkkejä pääset aupairiksi.
Lisäksi haluan sanoa, että sun kirjoituksia on todella kiva lukea, mukaansatempaava kirjoitustyyli, mutta fontti on niin pientä, että silmiä joutuu siristelemään, joten toivoisin hieman suurempaa fonttia. :) Lisäksi kuviakin olisi kiva nähdä. :)
Kiitos kommentista :) au pairius on ehdottomasti projekti joka kannattaa! Pääset viettämään elämäsi vuotta ulkomaille vielä lasten kanssa (mikäli lapsista pidät). Itselläni on siis kokemusta vain CC:ltä (järjestö Cultural Care) joten sen pohjalta vastaan kysymyksiin;
VastaaPoista- Vuoden aikana pitää opiskella 6 kredittiä (tai joku tuntimääärä). Itse suoritan kreditit viikonloppukurssillta (Silver Bay-postaus josta voit kyseisestä kurssista lukea) Yhdestä viikonlopusta saa 3 kredittiä eli kahdessa sellaisessa on kuusi suoritettuna.
- Lähdin siis Cultural Caren kautta. Koko matchaus-vaihe on monivaiheinen ja pituus riippuu ihan ihmisestä ja tuurista. Itse ilmottauduin Huhtikuun alussa ja kesäkuun alussa varmistui perhe, mutta jotkut oottavat oikeaa perhettä vuodenkin verran.
- Au pairille CC:n matchataan kerralla yksi perhen, jolle voi itse sano ei kiitos tai sitten perhe sanoo ei kiitos tai sitten molemmat sanoo joo jolloin saat perheen. Itselläni on äiti, isä, 7 ja 9 v pojat ja 4 v tyttö.
- Hui mikä kysymys. Vaikenta au pairina olemisessa. Ehkä kuitenkin kun olet vastuussa toisten lapsista, toisten ihmisten elämän tärkeimmistä ihmisistä niin tässä on koko ajan sellainen pieni tuli perseen alla.
- Helpointa.. hmm... Tähän en kyllä osaa vastata :D anteeksi!
- Vapaa-aikaa itselläni on melko runsaasti muihin au paireihin nähden. 4h päivän aikana ja pääsen jo 4-5 aikaa iltapäivästä vapaalle. Ja itselläni on vielä joka vkl vapaa, jota ei siis kaikilla ole.
- Olen saanu tajuttomasti ystäviä! Se on musta asia josta on turha stressata.
- Au paireja pelkästään. Paikallisiin on hirvittävän vaikea tutustua täällä.
- CC:llä ainakin tällä hetkellä ei voi esittää mitään toiveita mutta voihan aina odottaa aina niin kauan matchia että saat haluamaltasi alueelta.
Toivottavasti vastauksista oli apua :) ja toki jos mieleen tulee lisää kysymysi ni bring it on! mielelläni autan ja vastailen!
Voi kiitos! Vastauksista oli todellakin apua, ja vielä näin nopeastikin vastasit! :)
VastaaPoistaVielä sellainen kysymys, että tiedätkö/tunnetko ketään, joka olisi USA:han (tai miksei muuallekin) au pairina suunnannut Allianssin kautta? Kyseinen järjestö nimittäin kiinnostaa minua CC:n ohella ja esittäisin mieluusti muutamia kysymyksiä myös kyseisen järjestön kautta au pairiksi lähteneelle. (Esim. blogin- tai sähköpostinosoite olis ihan kiva, jos satut tuntemaan.) :)
Ja vielä tästä CC-järjestöstä, oletko ollut täysin tyytyväinen, vai onko ollut mitään mutkia matkassa/tunnetko jonkun, jolla olisi ollut tämän järjestön/sen perheiden kanssa ongelmia? :)
Itse tunnen vain CC:n au paireja mielestäni? itse olen ollut tyytyväinen järjestön toimintaan suurin piirtein. Tietenkään mikään ei suju täysin mutkattomasti, mutta hosttyttöni uimaopettaja sanoi minulle yksi perjantai että CC on paras USA:n au pair järjestöistä. Hänen mielestään.
VastaaPoistaPerheiden kanssa on täällä ihmisillä paljon ongelmia. Itselläkin oli aluksi mutta sain asiat ratkaistua ja nyt tuntuu että olen saanut yhden maailman parhaista hostperheistä :)
Olen työstämässä Au pairien ABC-postausta lähdöstä ja täällä olemisesta :) pidä silmällä koska siinä on myös juttua hakemisesta (;