En ees tiiä mistä alottaa tää viikonloppu. Siitäkö kun juna-asemalla juostaan toisiamme vastaan kun elokuvissa? siiätkö kun kiljutaan muilta korvat pihalle meidän ekaa kertaa halatessa? siitäkö kun nipistelen sielunsiskoni mustelmille? siitäkö ettei toisen läsnäoloa millään meinannu uskoa? 4 tunnin yöunista? aamunherätyksestä?
Viikonloppu oli HUIPPU mahtava! Enkä tiiä koska oon viimeks nauranu noin paljon. Monestihan kyynelehdin naurun voimasta? Liian monesti. Sekin kertoo aika paljon meidän reissusta että molempien äänet jäi Kanadan puolelle.
Mutta siis... Perjantaina monen pitkän pitkän pitkän pitkän tunnin jälkeen näin junan tulevan asemalle. Seisoin laiturilla ja tiirailin molempiin suuntiin kunnes tsuumasin CC:n ihkun pinkin laukun muiden ihmisten keskeltä. Mustavalko elokuvatyyliin (yhdyssanat, haistakaa p*ska) juoksimme toisiamme vasten ja kiljuimme kokonaisen kuuden kuukauden edestä. Koko loppu ilta meni toisiamme nipistellessä ja halaillessa ja en-voi-uskoa-et-oot-siinä-lausetta hokiessa.
Lauantai aamuna sitten kello soi pirteästi 4.46 ja kaksi väsynyttä suomalaista neljän tunnin yöunien jälkeen kapusivat autoon ja piiiiiiiiiitkä matka alkoi. Maili mittarin kasvaessa myös nälkä yllätti ja kurvailtiin IHOPiin. Ja siitähän se matka vasta alkoikin! Energia rysähti kattoon ja vloggaus alkoi. Koko viikonlopulta materiaalia on 35 minuuttia ja yli 40 pätkää. Ylipuolet niistä on käkätystä, räkätystä ja kikatusta. Odottakaa siis loisto videota!
Muutaman Bieberin ja muun loisto musamakua tukevan biisin jälkeen saavuimme kohteeseen eli Niagara Fallseille. Motellin vastaanotto täti sai muutaman suomalaisen kirosanan osakseen palveluhenkisyydestään. Kaikki tehtiin vaikeimman kautta eikä meistä tykätty. Kaivettuani vahvistus sähköpostin Padistäni esille nainen totesi "booking.com hasn't sent us your resevation" suomalainen (kukalie) totesi vaa "well that's not my problem". Lopulta saatiin huone ja pikapikapikapika vaatteiden vaihdon jälkeen kohti putoksia. Ja koska olimmehan roadtripillä niin autohan piti saada putouksien viereen, joka ei ehkä loppujen lopuksi ollu se paras vaihtoehto. Auto nimittäin seisoi parkissa 20 min ja meiltä pulitettiin 20$. Hups. E, halpaa?
Kamera lauloi vain muutaman kuvan verran ja video pätkiäkin saatiin muutama otettua, kunnes tytöt suuntasivat dinnerin ja hard rock cafen kautta sänkyyn aikaisin. Silti juttua riitti eikä uni tullu kuin ehkä melko myöhään...
Sunnuntaina kello pirisi taas iloisesti 4.46 ja sain kirjaimellisesti repiä matkaseurani sängystä ylös. En tiedä koska oon viimeksi ollut niiiiiiiiiiiin väsyny. Ehkä väsymysy on osasyy videoiden tasoon?! No mutta kamat kasaan ja kirjautumaan motellista ulos... "tää ovi on lukossa" "mitä meiän pitää tehä?" "voiks nää avaimet tunkee oven alta?" "hei tos on kello!" ja niinpä sitä kelloa soitettiin. Hetken kuluttua tuli ehkei niiiiiiiiin iloisen näköinen motellin omistaja ottamaan meidän avaimet.. hups.
Takastulomatkasta voitte kysellä hieman enemmän sielunsiskoltani, mutta siihen kuului hetkiä jolloin olimme tekemisissä virkavallan kanssa. (nauran jo nyt kun tätä kirjotan). "hei... onks toi? MEIÄN TAKAN ON POLIISI PILLIT PÄÄLLÄ" "se haluu pysäyttää mut *piip* *piip* *piip*" Siihen sitten auton nätisti tien sivuun ja ikkuna veivattiin auki. Itse tuijotin pelkääjän paikan ikkunasta ulos ja yritin pidätellä nauruani. Muuta tirskahdus saattoi kuulua.......
"Hello, how are you? Can I have your license and registration, please. Did you happen to notice the speed limit is 65mph.. You were driving 80mph..". Tässä vaiheessa myös vakavoiduin ja aloin paniikissa kaivaamaan hansikaslokeroa. Lappusten vaihdon jälkeen löysin kädestäni iiison paperin sekavaa tekstiä. Ylhäällä kuitenki luki "speeding ticket". Sielunsiskoa ei ihan niin paljon naurattanu kun tätä toista mutta nauroin varmaan 20 minuuttia putkeen kunnes huomasin lapussa kohdan "1180D". Molempien hymyt hyytyi aika nopeasti. Onneksi sakkojen summa osottautui huomattavasti pienemmäksi ja loppu matka ajettiin 65 alueella 50. Eipä tullu lisää sakkoja.
Viikonloppu oli huisin hauska enkä todellakaan haluaisin sen olevan ohi jo nyt. Haluun sielunsiskon takas mun luo. Kuitenkin oon nyt viihdyttäny itseäni videoita katsellessa ja voin luvata että tulee sellainen mestariteos että oksat pois!
Oottakaahan vaan!
terkuin ihana sielunsiskoni!
Moi! olit kyselly tuol niinan blogissa että mihkä päin Ct:tä meen auppariks, niin Westportiin :)
VastaaPoistaMissäs ite majailet?
No hyvä,että selvisitte hengissä ja teillä oli hauskaa. Ilmeisesti hauskuutta riitti vaikka muille jakaa. Nyt minun molemmat lapseni ovat olleet jenkeissä sittten virkavallan kanssa tekemisissä - pitäiskö tästä olla iloinen vai surullinen. Ajattelen kuitenkin niin, että kokemuksia ne ovat nämäkin. Ja elämäähän tämä vain on - hauskaa sellaista:) Halit - arvaa kuka
VastaaPoistaIt majailen Darienissa, n. 20 min Westportista New Yorkiin päin! On kyllä ihan tajuttoman kivaa aluetta Au Pairille :)
VastaaPoistaNosiis kirjaimellisestihan mä en ollu sen kanssa tekemisissä vaan sielunsiskoni! ;)