tiistai 29. maaliskuuta 2011

Exit 70

Tästä blogista on kyllä moneksi! Tää on itselle varsin hyvä veruke olla tekemättä mitään tärkeää ja hyödyllistä. Usein päädyn tänne kirjoittamaan kun pitäs esseitä kirjoittaa mutta nyt just päädyin tänne koska pitäs pestä pyykkiä. Ja jep tiiän oisin voinu kirjottaa tän sinä aikana kun pyykit on koneessa mutta kun tuossa on noi portaat!

Yksi maaliskuinen viikonloppu taas hurahti ohi ja seuraava viikonloppu on jo huhtikuuta. Mistä muutes muutes on enää kuukaus ni saavutan 21 iän. Mutta siis tämä maaliskuun viimeinen viikonloppu meni moottoritie 95:sen exit 70 kohdilla. En uskalla enää sanoa ilmansuuntaa koska sit joku hyökkää mun kommenttiboksiin EI OO MUUTEN POHJONEN. Mut kyl se on :)) Okei kirrrrrjaimellisesti se on koillinen.
Mutta anyway hurautin sinne lauantaina ja pääsin ihailemaan aitoa kasinoa. Ja tsiiiiiiiiiiiiisus mun leuka tippu monesti entistäkin alemmas. Kasino oli hieno, iso, haisi rahalle ja koneet kilisi. Itse kasinoalueelle alaikäsiltä on siis pääsy kielletty mutta eipä ne metrin korkuset aidat hirveesti näkymiä estä. Koko kasinoalue kohosi vain keskellä metsää ja jonkun mielestä näyttää Tuhkimon linnalta. Netistä luin että kasinolla on neljä hotellia. Eli ei ihan pieni paikka siis. Alueelta löytyy myös superhieno klubi, jonne myöskään ikämme ei riittäny. Huhu klubista liikkuu että mm Rihanna laskeutuu helikopterilla katolle ja kipittää klubille vähä tanssimaan. Käveltiin päästä toiseen päähän ja meni varmaankin sellanen 10 min koko touhuun. Hard Rock Cafen ja leipomon kautta eksyttiin kuitenkin takaisin majapaikkaamme. Leipomosta tarttui mukaan tappavan hyvät leivokset (jep äiti) ja viltin alta leivos kädessä oli hyvä katsella elämäni ensimmäinen How I met Your Mother ja sen jälkeen Greyn Anatomia. :)

Sunnuntaina siis opetimme hieman vanhuksille Suomea! Päivä starttasi autolla hurauttamisella 20 minuutin päähän, rupattelulla ja tarinoilla kolmestatoista lapsenlapsesta ja miltein tunnin automatkasta. Lopulta saavuttiin perille hyyyyyyyyyyyyyvin söpöön suomalaiseen "Finnish Hall"iin. Siellä saatiin kierros taloon ja talon hirstoriaan. "Aitoja suomalaisia" esittelyiden ja valokuvien jälkeen päästiin asiaan. Tarkoitus oli jakautua kolmeen ryhmään; aloittelijat, "keskitaso" ja advance. Meiän suomalaisten piti vetää advance ryhmää mutta kukaan ei uskaltautunut meidän kanssa juttelemaan. Päätettiin sitten yhdistää keskitaso ja advance. Sitten vain juteltiin ja tavallaan vetreyteltiin ihmisten suomen kieltä. Jokaisella oli omanlaisensa historia ja yhteys Suomeen, joten enpä niitä jaksa nyt alkaa selitellä. Jotku puhu todella hyvin ja jotkut vähemmän hyvin. Seliteltiin "minulla on jano" "mulla on jano" eroja, sinä/te ja you/you eroja ja muuta tälläistä pientä. Pikkuhiljaa ihmiset uskalsivat alkaa kysellä ihan kunnolla asioita ja kysymyksiä tuli tiuhaan tahtiin. Oli kyllä hauska kokemus!

Kuvia viikonlopulta tulee myöhemmin eli pysyttele kuulolla. Eka kirjoittajan pitäs jaksaa laittaa kuvat koneelle ja käydä kuvien vaihtoa. Sitten pääsen ne tänne teidän iloksi laittamaan!

Eilinen työpäivä meni melko normaalisti paitsi että aamulla sain ohjeet että soccer alkaa 5.30 ja varmistin vielä "varmasti 5.30?" (olin sunnuntain saanut sähköpostin missä sanottiin 5.15). Hostisä oli ihan joojoo 5.30. Noh sitten 5.10 kun olin saanut pojat (mun nuorempi ja sen kaverin) vaihtamaan vaatteet niin tulee sähköpostia "Soccer alkaakin 5.15.." Huokaus ja sitten lyömään tahtia pojille että ehitään. 5.24 pojat hyppäsivät autosta ulos ja kirmasivat pelaamaan jalkapalloaan!

Piti muuten uusia sopimus "no crying at the school" tytön kanssa ku on homma taas alkanu lähteä lapasesta... Ihan mun ja koulutätien mielenterveyden takia!

Nyt perjantaina painan kaasua ja hurautan Pennsylvaniaan moikkaamaan velikultaani! Huisia.

5 kommenttia:

  1. Sä voisit vähän uusia tän blogin ulkonäköä, tekstiä on jotenki tosi hankala lukea, on aika pientä nimittäin :) Muuten on tosi mielenkiintosta lukea sun juttuja! :)

    VastaaPoista
  2. Kiitoksia palautteestasi! :) Kirjasin kokoa on nyt suurennettu yhdellä ja kun sen käsin jouduin sinne syöttämään niin näyttää omaan silmääni vähän hassulta! Toivottavasti kuitenkin lukijoille kelpaa :)

    VastaaPoista
  3. Mitä se sun veljes siis tekee Pennsylvaniassa? Opiskeleeks se jotain? :)

    VastaaPoista
  4. hepokatti on muuten heinasirkan sukulainen! sita en tiia vielakaan miksi silla kanaraukalla oli polio.. niin ja yritin selittaa meidan aidille sen kuolinvuode-jutun, niin sanoin "sitten se sano sille kuolemanpedilla..." niin aiti ei ihan tykannyt mun suomen kielen tasosta :D joten kiitos, etta reissasit tanne parantamaan mun suomea ;) pian ne kuvat!

    VastaaPoista