Tiiättekö jollain tapaa tää joulu mitä täällä nyt vietän on ehkäpä suloisin ikinä. Toki asiaan voi vaikuttaa se että se on elämäni ensimmäinen erilainen joulu. Kotona joulut aina kulkevat samaa kaavaa. Enkä tarkoita että en tykkäisi kotijouluista. Tykkään! Mutta tämä on erilainen. Lisäksi tästä tekee se kivan että hostit halusivat juuri minua varten pitää tänää specialdinnerin koska lähden huomenna :) ja kaiken sen hyvän lisäksi; oloni on erittäin kotoisa!
Miten sitten vietin amerikkalaisen jouluaattoni? No aamupäivä/keskipäivä/alku iltapäivä meni hyvin kotoisasti IKEAssa, joka oli muuten tyh-jä tällee jouluaattona. Mutta lihapullat oli hyviä ja meillä oli hauskaa. Hostäitin mielestä dissaan ruotsalaisia paljon? "'cause they are swedish!". IKEA-reissun jälkeen oli luvassa joulupukki ja noitarumpu-elokuvaa Yle Areenalta! Sitten päätösteni vastainen skypepuhelu kotiin, mutta oli varvas-hätätapaus eli anteeksi annan itselleni! Illalla täällä järjestetiin tämä dinner missä oli jälleen kerran paljon hyvää ruokaa. Omnomnomom! Illallista ennen sain jopa pakattua, mutta entäpä se huoneen siivous? Noh sen ehtii huomenna. Ja millonhan oon viimeksi lähteny viikon matkalle näin pienellä laukulla?!
Huomenna on täällä siis se pää-joulupäivä eli joulupäivä! Aamusta lapset kiljuvat avaamaan lahjoja ja syödään joulubrunssi runsaalla ruokavalikoimalla. Sitten vissiin huoneen siivouksen jälkeen hostisä vie minut johonki mistä joku/jonkin noukkii minut kyytiin ja toivottavasti vie JFK:n lentokentälle! Huisia.
Eli seuraava päivitys luvassa Suomesta! Huisia.
PS. kun tuun takas miten pärjään ilman joulukoristeita ja joululauluja?! Oon hukassa.
Ihanaista joulua ja nautihan Suomen pakkasista sekä lumesta meidän muidenkin edestä! :)
VastaaPoistaTäällä Helsingin pakkasessa aupairia odottavat Isi ja Äiti ja moni muu.
VastaaPoista