tiistai 1. helmikuuta 2011

Would you please come little bit faster?

Nyt kirjotutututtaa ja jututututtaa eli pakko ottaa asiasta ilo irti! Vaikka kuinka päättäväisesti olin päättänyt että seuraan tekstiin tulee kuvia tästä lumimassasta niin eipä tuu! Johto ja kamera on eri kerroksessa kun minä = mission impossible. Plus tänään (+ huomenna) sataa sellaset 25 cm lunta lisää että senpä jälkeen lumikasat on vieläkin isommat. Miten mul on pieni kutkutus takaraivossa että keväällä saattaa olla pieniä kellaritulvia?

Eilen olin lumi-info-opus kun hostisää kiinnosti kuinka Suomessa selvitään lumesta. Esim mihin se lumi heitetään koska meiän pikkuisella kaupungilla ei ole enää vapaata maata mihin lumi pistää! Lisäksi se kyseli kuinka kauan siinä menee että se sulaa. Itsehän en Suomessa tollasiin asioihin kiinnitä huomiota; heebot laittaa lumen mihin laittaa ja se sulaa sitten kun sulaa. Sen tiiän että ku se sulaa ni on paljon hyi-loskaa.

Mutta tämän päivän ilouutinen on, että 27 päivää ni alkaa virallisesti KEVÄT! Helmikuu on viimeinen talvikuukausi eli maaliskuu tule jo! Pitkä ja kylmä ja luminen ja pimeä talvi on pian selätetty. Elokuussa tuntui että helmikuu tule ikinä ja nyt se on täällä! Huh.

Viime keskiviikkona siis tyttö oli koulussa huimat 1,5 tuntia ja ne puoltoista tuntia ovat olleet mun viimeset vapaatunnit. Torstaina ei kellään koulua. Perjantaina se on aina kotona. Maanantain tyttö köhi ja jäi kotiin (okei köhi pahasti! au pair muistutteli välillä hengittämään ettei tule paniikkia) ja tänään tyttö kotona ja koulu sulkee ovensa 10.55. Lumisade jatkuu huomiseen eli en edes unelmoi että huomenna olisi kellään koulua. Eli torstai, would you please come little bit faster? :) Okei tän päivän pelastaa aikataulun kohta 3.30pm dad should be home by this time! Mäpä olin kaukaa viisas ja hain eilen nipun leffoja joita voin tuijottaa lumen keskellä. Muutamasta päivästä oppineenä tänään kirjaston leffahyllyllä käy kato!

Loppuun aaww sniif söpöilyä. Koska täällähän voi mitä tahansa käydä koska tahansa eikä mikään ole ikinä varmaa niin olen päässäni pyöritellyt ajatusta, että kävi mitä tahansa en tule ikinä katumaan tänne lähtöä. Tiiän plaaplaa kielitaito, näkee maailmaa jne mutta ylitse muiden on maailman ihanin ystävä jonka täältä olen saanut! Kohtalo on jees, sydän!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti