Loma takana ja tukka edessä.. eiku. No anyway virallisest kaksi lomaviikkoa ovat nyt takana päin, mutta ehei se ei silti tiiä mulle 5 ja puolen kuukauden työputkea (; Nimittäin mua hemmotellaan vielä yhdellä ylimääräisellä lomalla, jolloin tää neiti lähtee kärventelemään auringon alle!
Viikko Suomessa tuntui taas pitkältä ja lyhyeltä samaan aikaan. Paljon tapahtui ja hauskaa oli. Jotenkin noihin lomaviikkoihin tunkeutuu aina niin paljon menoa ja meininkiä että tietokoneella ei edes ehdi käydä. Varmaan tuon tekemisen runsauden takia myös viikot tuntuvat pitkiltä? Täällä arjessa taas kun ne tuntuvat vain hurahtavan ohi. Okei tää viikko vois kyllä jo hurahtaakki perjantaihin!
Tänne tulo oli pitkä ja puuduttava. Lento vaan jatkui jatkui ja jatkui. Jälleen kerran passport controllis oli piiiiiiiiiiiiiiitkä jono, kiitos kolmen samaan aikaan saapuneen lennon. Ja kiitos tämän jonon missasin kuljetukseni kotiin kolmella minuutilla. Okei en ois missannu jos täti joka asiaa hoiti ois viittiny VÄHÄN nopeammin näpytellä sitä tietokonettaan. Mutta lopulta pääsin kotiin tunnin aikataulussa jäljessä ja suunnistin suoraan sänkyyn. Nukutti melko hyvin.
Mikäli en teille kertonut vielä sänkykatastrofista jonka kohtasin viimeisenä yönä täällä ennen Suomen lomaa niin pohjatippui ja koko sänky oli vinossa. Sitten hiippailin herättelemään hostit siinä puol 12 yöllä ja hostisä kiltisti sänkyäni korjaili. Asian pointti oli se että nyt kun tulin niin tadaa! Koko sänky oli korjattu. Nyt (ei pitäisi) pohjan enää tippua ja jalkojen kolista. Mahtavaa! Ikinä ennen ei muuten oo selässä tuntunut noi pitkät lennot mutta eilen selkää sattui kahden tunnin jälkeen. Jossa kohtaa muuten tiettyjen syiden takia lopetin elokuvien katselun ja tuijotin korkeusmittaria kuusi tuntia. Olikohan sillä tekemistä ajan mateluun?
Nyt kuitenkin eletään sitä kuuluisaa ensimmäistä työpäivää loman jälkeen ja melkoisen tahmeaa on. Aamulla herätessäni vasta tajusin olevani taas täällä ja tuli ähh-olo. Ennen lähtöä jo kärsin pienistä koti-ikävän oireista, joten osasin odottaa lähdön ja paluun olevan edellis kertaa vaikeampaa. Mutta viikon vierähtäessä ohi niin varmasti olo helpottuu ja aurinkokin alkaa taas paistaa.
Lentokone tulvi kehä-3:sen ulkopuolisia ihmisiä sillä heillä vasta lomaviikko alkoi. Takanani istui kaks poikaa (tai miestä, taisivat olla lähemmäs 30 ku 20) ja hakkasin heidän kanssaan päätä seinään. "Vähänkö tää kapteeni on tyhmä ku laskeutuu tällee kierrellen ja kaarrellen. Eihän tässä oo mitään ideaa! Oisin paljon parempi" Noniin eihän sille varmaan oo ku syynsä että miksi kierellään ja kaarrellaan kohti oikeaa kiitorataa. "Kato tuol näkyy toi New Yorkin.. toi.. mikä se oli...noh keskusta! Mikähän toi korkee talo on?" Veikkaisin empire state building... Ai niin ja kutsutaan myös Manhattaniksi. Ymmärrän, ymmärrän että ihmisillä on ensimmäisiä kertoja lentokoneessa mutta ei silti näitä ajatuksia kannata laukoa liian kovaan ääneen. Teki mieli kääntyä ympäri ja sivistää vähän kaksikkoa.
Koneessa tuli myös home sweet home-olo kun kuunteli "vou tää on ku leffoista!" "kato tollasii niil on leffoissa!" "Vou tää on amerikka!" "vou toi on New York!" Vou sitä ja vou tätä. Vou sille että mä asun täällä!
Suomessa oli muuten METRI TOLKULLA lunta! Meillä on sellanen patio talon ja huvimajan välissä jonka reunassa menee aita (ja kaikki ymmärs!). Sen aidan ylimmät kohdat on korkealla aka mua ylempänä. Jos siihen patiolle oisin hypänny niin lunta ois ollu varmaa lähemmäs kaulaa. Plus niitä lumikasoja ja valleja oli kaikkialla. Olin huuli pyöreenä ja silmät kysymysmerkkeinä.
Mutta nyt suihkun ja turhan föönauksen kautta kauppaan ostaa marjoja ja hedelmiä! Turha föönaus koska tuolla sataa vettä kuin... Että kohta oon märkä uuestaan!
PS unohin mun monen monen monen vuoden lemppari kynän lentsikkaan! :( SNIIIF
PPS. olipa mulla paaaljon asiaa! (sori E, tiiän et tykkäät ku mul on lyhyitä juttuja!)
PPPS. huomen on maaliskuu ja se on OFFICIAL ENSIMMÄINEN KEVÄT KUUKAUSI! Japa-dapa-duu!
Hyvä, että sänky oli korjattu ja siinä nukutti makoisasti. Kyllä se aurinko valtaa pikku hiljaa myös mielen ja saa hymyn taas huulille. Loman jälkeen töihinpaluu on aina vähän haasteellista, mutta pian rytmiin tottuu ja aika lentää siivillä.
VastaaPoistaHei ja nauti tuoreista marjoista, kun niitä on saatavilla läpi vuoden. Mukavaa kevättä ja iloista mieltä. Mamma