torstai 21. lokakuuta 2010

Here I come Silver Bay!

Lapset ovat ilkeilyn ammattilaisia. He osaavat valita sanat, äänensävyn ja ilmeen juuri niin että kuulijaa loukkaa eniten. Koska lapset ovat aitoja, he eivät feikkaa tunteitaan. Tästä syystä kun lapsi iskee selkään niin se iskee kovaa.

Ei sillä että omat nyt minua loukkaisivat täällä mutta jouduin ensimmäistä kertaa raportoimaan hostisälle vanhimman lapsen asennevammasta minua kohtaan. Eilen sanat tulivat vain niin väärään aikaan että sai au pair pidätellä kyyneleitään hetken ja koota ajatukset pojan sanojen jälkeen.
Raportoin hostisälle pomottelusta ja huonosta käytöksestä sisaruksiaan kohtaan. Lisäksi kerroin monta tilannetta, jossa vanhin poika on vain törkeästi kävellyt ylitseni kysymättä minulta tai yrittäny pomottaa sisaruksiaan minun ylitseni. Illalla juttelin vielä lisää asiasta hostisän kanssa ja tänä aamuna oli vissiin muistuttanut poikaa kuinka käyttäytyä minua ja sisaruksiaan kohtaan. "Mä määrään sua ja C määrää mua ja sua" nuorempi poika sanoi sisarelleen joka nyökkäili vieressä hymyillen. Toi lause kuvaa sen tilanteen, jonka C täällä luulee olevan. Hän olisi pomo joka määrää läksyt ja kaverit. Ehei rakkaani ei todellakaan.

Mutta töitä täällä tehdään lasten kanssa ja he ovat asiakaspalvelutyössä ne hankalimmat asiakkaat. Sama pätee täällä. Okei jotku jenkkivanhemmat vetävät kyllä pidemmän korren.

Huomenna on lähtö Silver Bayn viikonloppukurssille. Ootan kyllä aiiivan mahtavaa viikonloppua. Voin toiset 3 credittiä hommata myös toisella samanlaisella kurssilla että katsotaan mitä käy :) Ajan siis 5 tuntia yksin keskelle metsää, jossa ei matkapuhelimet toimi. Hostisän leuka tippu kun kerroin ettei mua sitten saa puhelimesta kiinni!
Internetti siellä kuitenkin on joten tietokone mukaan vaan. Halloweenasu kuulma pitäis myös olla mukana. Eli tavaraa saa taas pakata enemmän kun laki sallii. Sähköposti tulvii kyselyitä autokyydeistä ja tänään tuli yksi jossa luki "Jumalan siunausta kaikille aina ja ikuisesti" ja sen jälkeen oli tekstejä Raamatusta (ainakin näin oletan). Jepjep God bless you...

Mutta juttuja tulee lisää viikonlopun jälkeen :) varautukaa inside vitseille joille naureskelen itsekseni kirjottaessani viikonlopusta!

4 kommenttia:

  1. Jeejee sit tarkkaa selostusta tollasesta opiskeluviikonlopusta tänne! =)

    VastaaPoista
  2. Minun piti kommentoida oikeastaan jo edellistä blogiasi, mutta en koskaan saanut sitä tehdyksi, joten asia tulee nyt tässä. Jatka vain sun positiivisista fiiliksistä ja onnistumisista kirjoittamista, se tekee hyvää sinulle itsellesi ja meille kaikille innokkaille "faneillesi". Minua harmittaa se, että täällä Suomessa on hyväksyttävämpää ruikuttaa ja valittaa asioista sekä oikein rypeä ongelmissa sen sijaan, että iloittaisiin julkisesti pienistäkin onnistumisista ja hehkutettaisiin onnellisia ja positiivisia asioita. Jatkuvan valituksen kuunteleminen on tietysti raskasta, mutta vielä ikävämpää on se, että henkilö, joka kiinnittää paljon huomiota negatiivisiin asioiohin, tuhoaa omaa elämäänsä. Joten anna palaa vaan innostumista ja onnellisuutta tulvivia blogeja. T. mamma

    VastaaPoista
  3. odotan huomista NIIIN paljon!!!

    VastaaPoista
  4. ILOINEN JÄLLEEN NÄKEMINEN!

    Kiitos mamma :) toki jatkan positiivisuutta!

    VastaaPoista