Scavenger Hunter oli AIVAN MAHTAVA! :) Oli niiiin hauskaa. Ryhmässäni oli kaksi tanskalaista ja Suomi K! Monen monta LCC-ryhmää tapasi siis Public Libarylla. (Kirjasto, jossa Carrien piti mennä naimisiin (; ) Siellä pienen tohinan jälkeen jokainen 4 hengen ryhmä sai tehtävävihon. Jokaisesta keräämästä tavarasta sai pisteen ja oikeasta vastauksesta pisteen. Piti kerätä esim:
- Tyhjä vesipullo
- Tyhjä limutölkki
- Empire State Buildingin lipunmyyjän nimikirjoitus
- Kiinalaisen ravintolan menu
- Kiinalainen juomasateevarjo
- USA postimerkki (postit on sunnuntaisin kiinni mut saatiin se silti)
- Syömäpuikot
- Kuminauha
- New York Timesin etusivu
- Jotain missä lukee I <3 NY
- Jotain missä on omena
- Kuva, jossa on Empire State Building
- Käytetty teatterilippu (SAATIIN SEKIN)
- Vieraan maan kolikko
- Starbucks kuppi
- Kortti hotellista
- Kuitti hotellista
- Metrokortti
- Käytetty junalippu
- Lentokoneen boardingpass
Kaikkea muutakin oli. Yhteensä näitä juttuja oli kaksi ja puoli sivua. Lisäksi oli kysymyksiä NYCistä toiset kaksi ja puoli sivua. Törkättiin kysymykset poliisin käteen ja täytteli niitä parhaansa mukaan. Sen jälkeen soittoa veljelle ja lisää vastauksia.
12.30 oli sovittu aika näkemiselle Madison Square parkissa ja 12.30 seisoimme edelleen Time Squarella. Äkkiä taksiin ja loppumatka juostiin kun Amazing Racessa. Ryhmäkuvien jälkeen oli aika ilmoittaa voittajat. Ja TADAA ryhmä numero 100 oli sijalla 3! Hyvä me. Palkinnoksi saatiin ruhtinaalliset 10 dollarin arvoiset lahjakortit forever 21. Vaikka kauppaa inhoan niin kortti on kyllä HIENO. Jää varmaan käyttämättä mutta tallessa sen pidän.
Seuraavaksi kertomisen arvoinen juttu on mun uusi paraskaveri (ja ei se ei ole GPS) Sony Reader. Kyseessä on siis laite johon saa ladattua kirjoja ja sen jälkeen niitä voi lukea tuosta vempeleestä. Mahtava laite. Ensiksi hostit meinasivat antaa minulle heidän ylimääräisen, kunnes selvisi että se onki luvattu kaverille jo. No sitten marssin Targettiin ja ostin itselleni. Autossa tajusin, että olin saanut touch editionin kun tarkoitus oli ostaa pocket edition. Noh aattelin että eipä se menoa haittaa mutta kotona kun sitä yritin lukea niin näin vain oman naamani heijastuksen. Eli eilen sitten marssin takaisin Targettiin ja vaihdoin itselleni oikean mallin :) Se on sopivan pieni, jotta mahtuu laukkuun ja saan kuljetettua monta kirjaa samalla kertaa. Ihana laite!
Tänään tyttö menee esikouluunsa ja on siellä täydet neljä tuntia. Mikä tarkoittaa au pair-kielellä: NELJÄ TUNTIA VAPAATA! Tänään on tarkoitus mennä ilmoittautumaan YMCAlle jäseneksi, käydä postissa vähä kyselemässä ja yleistavara kaupassa ihmettelemässä. Eilen laitoin skypen välityksellä tilaukseen Helsingistä luistimet. Täällä on lähellä jokun jäähalli missä on yleisöluistelua. JAU! Tytöstä tehään uus Laura Lepistö.
Tänään kanssa täytän opiskelulappuja ja yritän saada hostisältä shekin, jotta saan lähetettyä sen vaikkapa huomenna! Sitten olisi 3 credittiä jo puolessa välissä. Ja joulukuun alussa ehkäpä toiset puolet!
Koin perjantaina PAHAN vaatekriisin ja huone on myös sen näköinen. Äitii? Huominen 4 tuntinen kuluu liinavaatteita pestessä sekä huoneen siivoamisessa. Ehkäpä keskiviikkona tavarat ja elämä ois järjestyksessä edes sen verran että pääsisin salille! Hope so.
Syksy tänne tuli ihan pamahtaen! Pitkiä housuja ja syksykenkiä vaan käyttöön. Okei ei pidä valittaa. On täällä sentään vielä 18° astetta aamuisin ja päivällä saattaa mennä yli 20°! Mutta silti... syksy -.- Kesä on bättre! Tuli muuten eilen NYCin katuja tallatessa fiilis että hittolainen! Oon täällä oikeasti vuoden. Pääsen vuoden ajan kiertelemään näitä katuja ja koluamaan NYCin eri kulmia. Tuli aika mahtava fiilis!
Kotiin kun eilen pääsin niin hostäiti ilmoitti et kun hänellä oli tylsä päivä niin päätti koko päivän kokata mun lempiruokia! Nyt sitten jääkaappi pursuaa Janiikan ruokia eikä hostäitin tarvitse huolehtia saanko ruokaa. Ja nam sieltä löytyy kaikkia parhaita.
Nappaan teille kuvan tästä mun uudesta kaverista joku pv ja laitan sen teille näytille! I promise.
PS. Voin virallistaa päätöksen. Tänne minä kuulun. Tajuu ken tajuu.
Varmaan mahtavaa olla New Yorkissa? :D Aaaa mäki haluun! Toivottavasti pääsen sinne ens vuonna ku aion hakee au pairiksi. UUUMAMA ois niiiiin huippuu!! <3 Pidä hauskaa siellä ja nauti Nykissä asumisesta! :)
VastaaPoistaeikuhä, etsä asukaan New Yorkissa?
VastaaPoistaEn asukkaa :D Junalla menee 45 min New Yorkiin! Eli close by oon (;
VastaaPoistaaa oon niin happyhappyhappy et asiat järjesty vihdoin! nyt voidaan katella lentolippui seattleenki! ; >>
VastaaPoistaTaidat pitää NYCistä aika paljon....
VastaaPoistaSinulla on ollut hyvä tuuri, kun perheesi asuu niin lähellä tätä kaupunkia. Varmasti mahtava kokemus tuo aarteenmetsästys suurkaupungin vilinässä. Hei ja sinähän pääset verestämään vanhoja taitojasi jäähallissa:)
t. ei yo
Ei yo: mä selvitän sun henkilöllisyyden vielä (; mutta kiitos kivoista sanoista! =) piristät päivää!
VastaaPoistasulla näyttää olevan tosi mahtavaa siellä! Mua kiinnostaa, että minkä järjestön kautta lähdit? Kun itse oon lähdössä ens kesänä ja mietin, että minkä kautta olisin menossa. Ja onko hyviä kokemuksia järjestöstä millä menit? Kuinka vaikeaa/helppoa oli perheen löytäminen? :)
VastaaPoistaOon CC:n kautta eli Cultural Care. Itse olen tykännyt. Toki aina on jotain valitettavaa esim perheen etsimissä mutta enää en niitä muista :D
VastaaPoistaPerheen etsiminen vaihtelee niiin paljon. Itselläni tämä perhe oli ensimmäinen match mutta joillakin voi matchejä olla yli kymmenen.
Saat kysellä ja udella lähdöstä ja muusta niin paljon kun haluat! :) yritän olla avuksi!
Ja vielä; EHDOTTOMASTI KANNATTAA LÄHTEÄ!
Voi kiitos tosi paljon, kun jaksat vastailla! :) Miten aikaisin otit järjestöön yhteyttä, ennen kun pääsit lähtemään? Ja kuinka sutjakasti asiat lähti edistymään? tuliko mitään suurempia ongelmia?:D On tosi jännää seurata sun seikkailujas siellä kaukana ja nähdä mitä kaikkea siellä tulee vastaan vuoden aikana. Tietää vähän mitä odottaa:) Vaikkakin jokaisen vuosi on varmasti erilainen. Sitä vielä kyselisin, että kuinka helposti siellä ystävystyy ihmisiin? Vaikka oot ollut siellä vasta noin vähän aikaa, niin ootko saanut jo ystäviä? Siinä tais olla kysymykset mitkä tällä hetkellä mietityttää eniten :D
VastaaPoistaToki jaksan vastailla! =) tiiän kuinka paljon helpottaa kuulla asioita joltain joka on kokenut saman.
VastaaPoistaYritän vastata nyt kaikkeen mitä kysyit :D
Ite otin viime huhtikuussa järjestöön yhteyttä ja elokuussa lähdin. EN SUOSITTELE. Todella harvalla se lähtö onnistuu niin nopeasti.
Haastattelun jälkeen odottelin varmaan kaksi viikkoa extranetin tunnuksia ja kun tunnukset tulivat niin ensimmäinen match tuli ehkäpä viikko (?) sen jälkeen.
Ongelmia ei oikeastaan tullut. Pää vain meinasi hajota kun perhe piti varattuna ja haastatteli samalla muita = mua ei voitu matchata muille. Loppu hyvin kaikki hyvin :)
Ihmisiin tutustuu HELPOSTI. Itellä on varsinkin LCCn suhteen käynyt todella hyvä tuuri, aiiiiivan ihana ihminen. Meillä on kuukaudessa kaksi LCC tapaamista ja niissä kannattaa varsinkin alkuu juosta tiheään koska siellä uusia tapaa. Plus facebook on suuuuuri apu!
Kaikki on täällä samassa tilanteessa ja ymmärtää mitä toinen käy läpi. Varsinkin kun on juuri tullut.
Oon ite ollu nyt kolmessa tapaamisessa ja voin sanoa että kyllä on kavereita :) iltaisin monet ovat vain niin väsyneitä tai niin pitkään töissä ettei yleensä ehditä näkemään. Lisäksi minun paikan au paireilla on tapamana tavata joka maanantai-ilta starbucksissa :)
Toivottavasti auttoi edes vähän ja sain vastattua kaikkeen!