lauantai 21. elokuuta 2010

Miksi, oi miksi?

Kulttuurieroja. Tiedän. Silti on aivan pakko avautua asioista jotka todella joskus täällä ottavat pattiin!

- STOP-merkit: Miksi niitä on 2 m välein? Suurin osa voitaisiin korvata HELPOSTI tavallisella kolmiolla, jolloin liikenne olisi sujuvampaa! Kolmio on täällä suhteellisen tuntematon käsite. Paitsi suojateiden edessä. Ei voi ymmärtää!

- Katuvalot: Säästölinja vai mikä on kun niitä ei voida laittaa! Ja jos laitetaan niin ne on kilometrin välein! Ihan mahotonta nähdä iltaisin yhtään mitään.

- Pitkät valot: Huonojen katuvalojen takia täällä sitten käytetään pitkiä melko runsaasti MUTTA ilmeisesti missään ei näille opeteta että ne tulisi ottaa pois kun vastaan tulee auto TAI ajat toisen perässä. En suinkaan ole monesti sokeutunut...

- Autoilu: Autoja on JÄRKYTTÄVÄN paljon. Jos saasteiden määrää on vähennettävä niin tää maa olisi hyvä esimerkki mistä voisi aloittaa!

- Autoilijoiden asenne: Vähän kakspiippunen juttu. Mutta esim vilkku. Miksi sitä ei käytetä? Säästöviikot vai miksi? En usko että kovin monen ranne tai sormet siitä rasittuu jos käyttäisivät. Bensaakaa ei mene enempää!

- Valtavat pakkauskoot: Its olen vielä sattunut perheeseen joka käy varastoruokakaupassa, jossa siis kaikki AIVAN KAIKKI on valtavissa pakkauksissa. Kananmunia saa 40 kpl kerralla. Maitoa on se järjetön purkki, joka kanssa kestää järjettömän kauan! MIKSI? BIG FAMILY SIZE! mitä jos ei oo isoo perhettä?

- Kaupat, joista saa ostaa vain jos on membership-card: Turhaa. Ei muuta. Paitsi että mä en voi ostaa niistä. Eli ärsyttää!

-How are you?: Ei hyvää päivää. Miksi jokaikinen kerta pitää kysyä mitä kuuluu? Äänensävystäkin jo kuulee ettei se kiinnosta. Se on vain tapa.

- Kävelykadut: Jos tälläinen tieltä löytyy on se noin 40 cm leveä ja voi loppua kuin seinään. Älä siis kävele USA:ssa. Auto sen olla pitää.

Suurista asioista ei ole kyse. Mutta arkipäivääni "piristyttäviä" asioita nämä ovat. Muuten elämä täällä on leppoisaa ja rauhallista :)

3 kommenttia:

  1. Mikä ihmeen idea on siinä, että joistain kaupoista saa ostaa vain jos on membership-card?? :D en ollu ennen kuuluukaa... :D

    VastaaPoista
  2. ÄLÄ! EN TIIÄ. Se on jotain niin outoa. Mä en esim saa ostaa mitään sieltä.

    VastaaPoista