maanantai 25. huhtikuuta 2011

Lovely lovely Miami!

Noniiiiiiiin! Nyt väsyttää mutta ei läheskään eiliseen verrattuna yhtään. Joten viihdytän teitä nyt kertomuksilla. Ja siis turha odottaa mitään päivä nro 1 tehtiin tätä ja tota, päivä nro 2  käytiin siellä ja tuolla. Sellasta en jaksa.. plus paikkoja joissa käytiin oli hmm... allas?

Mutta siis oli iiiiiiiiiiiiiiiiiihana loma. Tänään töiden alkaessa oli kiinnostus -100 mutta kyllä nyt ollaan jo miltein -50! Täältä siis noustaan. Noh anyway. Miamissa paistoi aurinko ja oli lämmintä ja aurinkoa ja allas ja aurinkotuoleja. Mitään muuta en Miamilta edes halua. Kerran kun aurinko paistaa niin on siitä ilo irti otettava. Ai niin ja olihan siinä vieressä se 10000000000000000000 km hiekkarantaa.
Hotelli oli aiivan yhtä lovely ku viimeksi. Nyt majotuttiin kerroksessa 9 kun viimeksi 25. Aamupalan vastapuristettu (yhdyssana?) appelsiinimehu <3 voisin elää pelkästään sillä. Omnomnom. Haluan jo takas!

Mutta siis altaalla tuli loikoiltua melkoisesti ja uitua hien pukatessa pinnalle. Kuitenkin lomaamme mahtui myös jotain muuta; nimittäin uintia ihkuihkuihkujen delfiinien kanssa! Tai "uintia". Koska oltiin niin viime tipassa varaamisen kanssa eikä aikaa jäänyt liialliselle tutkiskelulle ja piti tyytyä ainoisiin vapaisiin paikkoihin niin kyseessä ei ollu syvän veden uintia vaan lähinne delfiinien kanssa hengailua altaassa. Mikä ajoi asiansa hyvin ja ahh delfiinit on ihkuja! Katottiin piiitkä (okei 15 min?) video delfiineistä ja niiden viisaudesta ja yllätyin kyllä. Siis olen kyllä tienny että ovat neroja mutta VOU! Siinä esim näytettiin pätkä, jossa ohjaajat sanoo delfiineille (kahdelle) että tehkää mitä vain mutta yhdessä. Delfiinit lähtee veden alle ja uiskentelee hetken. Sitten edellä oleva katsoo taaimmaista ja sillä sekunnilla silmistä näkee kuinka kaksikko on päättänyt mitä tehdä. Sitten he näyttävästi yhdessä tekee tempun.
Mitä ihmettä-kohtia oli monta mutta toinen oli että delfiinin edessä heitettiin kolme asiaa altaaseen; kori, ihminen ja joku mitä en muista. Lisäksi altaassa oli valkoinen pallo seinässä kiinni (kyllä) ja musta pallo (ei). Sitten delfiiniltä kysyttiin että onko altaassa kori? Ja delfiini ui valkoisen pallon luokse. Onko altaassa pallo? ja delfiini ui mustan pallon luokse.



Mutta ahh en voi lopettaa delfiinien hehkutusta. Ehdottomasti meen joskus uudestaan! On kyllä kaiken rahansa arvoista. Meiän altaan vieressä oli allas, missä uiskentele 5 kk vanha delfiininpoikanen nimeltä Ringo. Siellä se välillä kurkki pinnalla elämää. Suloisuus. Miltä delfiinin pinta tuntuu ei voi oikein sanoin kuvailla. Se on jotenkin kuminen ja muovinen ja kaikkea siltä väliltä. Kokeilkaa ite?

Kaiken kaikkiaan; haluun takas Miamiin. Mun palmut ja auringonpaiste hävis paluumatkalla :(

Lento sinne oli muuten kolme tuntia myöhässä. Koneessa sitten istuskellessa tajusin että oli varmaan eka kerta ku kone oli radikaalisti myöhässä! Lähdettiin siis portilta ihan ajallaan ja jes peruuteltiin ja sitten jymähdettiin porttien väliselle tielle seisoskelemaan. Seisottiin varmaankin 15 min ja kapteeni kuulutti "toinen moottoreista ei taho käynnistyä, mutta kentältä on tulossa porukkaa käynnistämään se käsin, menee sellanen 15-20 min". Koneen naisväestö kuohahti (minä kovimpaa varmaankin) ja lentomiesemäntä tuli rauhoittelemaan ihmisiä että kun se saadaan käytiin niin mitään ongelmaa ei ole. Yksi naisista "mähän sanoin kun istun rivillä 13 ni kuollaan kaikki". Istuttiin ja ooteltiin ja kuulutetaan "ei se käynnistynykkään mennään takas portilla ja ne korjaa sen, menee n tunti" istuttiin ja istuttiin ja istuttiin varmaan taas sellainen 20 min kun tulee uusi kuulutus "viimeisin tieto; menee n. tunti" Selvääää. Koneessa alkoi tulla tukalan kuuma ja ihmiset hermoistui odotteluun. Lopulta yli tunnin koneessa istumisen jälkeen meidät päästettiin ulos ja jälleen kerran "menee vielä tunti". Loppujen lopuksi päästiin matkaan vain kolme tuntia myöhässä.

Ja viimeisin uutinen on nimeltään; match nro 4! Seattle ei siis ottanut yhteyttä mutta uutta matoa koukkuun :) tämä perhe on nyt miltein viikon päivät roikkunut tilillä, joten katsellaan. Perhe asuu siis kaliforniassa LAn vieressä paikassa nimeltä; BEVERLY HILLS! Olinko vähä jipoissa ku tämän näin. Heillä on kolme lasta; tyttö 12v ja pojat 6 ja 4v. Hirveästi ei ole sanottavaa vielä perheestä. Vaikuttaa siltä että voisin jutella heidän kanssaan, mutta pitää vain odotella!

Nyt lopetan sepustuksen ja isken kuvia lisää! Tack och adjo!









Ahh haluan takas! Miamin matka todisti; I'm so ready for summer!

ps. tsihihhihi! Huijasin! Match nro 4 ei asu Beverly Hillsissä! ;) LAn lähettyvillä kuiteski!

6 kommenttia:

  1. Laitatko kuvasi sugar syncin kansioon, niin mekin saataisiin ne. Kukahan blogin kuvasta puuttuu?

    VastaaPoista
  2. Joooo yritän laittaa jos jaksan :) sä et ollu tossa kuvassa! Ei oo mun vika!

    VastaaPoista
  3. Aaaah. Ihanaa kesaaa :D
    Ma hengailen viel lomailun merkeissa Ranskassa 4 paivaa ja sitten toivon etta taa mun Au pair- homma alkais edistya. Ne halus multa uuden terveystodistuksen joten semmosen joudun viel lahettaa ensin laakarilla kaytyani.

    Sulla on ollu varmaan alyttoman mahtavaa siel ja yyh.. delfiinit on sopoi :')

    VastaaPoista
  4. Pakko myöntää; mulla on kyl tääl älyttömän mahtavaa! Toivottavasti nautit lomastas ja sen jälkeen alkaa tapahtua :)

    Peukkuja!

    VastaaPoista
  5. Awe man, delfiinien kanssa uiminen on nro 1 mun "bucket list"issä! mäkin haluun!

    VastaaPoista
  6. Oli kyllä awesomea! :) SUOSITTELEN!

    VastaaPoista